Protože jsem poznal žízeň touhy,vyhloubil jsem studnu,aby z ní mohli pít i jiní.E.T.S.

Červen 2012

Druhé překvapení

29. června 2012 v 6:48 | Dewi

To první překvapení byla ta po létech nalezená vlajka Tramp Boys.

Dnes bychom chtěli popsat to druhé překvapení, které přichystal kamarád Ďuzna!

Na loňských ,,Fekálnických hrách", nám ukázal několik velkých knih, na jejichž deskách žlutě svítily nápisy 1969, 1970 atd. Byly to dvaačtyřicet let staré kroniky T.O. Tramp Boys, o kterých jsme neměli ani ,,páru", které v ,,utajení" psal kamarád Ďuzna, od roku 1969, kdy do Tramp Boys přestoupil ještě s několika kamarády z osady Sitting Bull.
První kapitola kroniky začíná nadpisem:

Poprvé s Dewim

Dědek,Šurry,Ajťa,Lepa,Dewi a Očko. Noví Tramp boys na Kačáku.

Začalo to jednoho květnového dne roku 1969, kdy nás šerif osady Tramp Boys Dewi pozval na společný vandr na Kačák. Byla to pro nás velká pocta, když člověk tak známý v trampských kruzích, projevil zájem o naší osadu.Nemohli jsme se dočkat dne, kdy jsme měli vyrazit!
Konečně sobota! Stojíme na křižovatce a čekáme příchod Dewiho. Je tu polovina naší osady Sitting Bull: Dědek(Wabi Joe), Lepa, Ďuzna, Šury, Ajťa a Očko. Po chvíli přichází Dewi. Jeho vzhled je přesně takový, jakého jsme si ho představovali! Opálený obličej s černýma jiskrnýma očima a s černým knírkem. Na hlavě červený ,, paragánský" baret, z pod kterého vykukují černé vlnité vlasy. Oblečen je do zelené košile, batla a džínsů, zastrčených do vysokých kanadských bot. Na zádech se mu pohupuje ueska a banjo, u pasu nůž. Pozdravy,stisky rukou a za chvíli již šlapeme na Dědkův Mlýn.
První zastávku děláme na osadě Údolí mlhy, kde navštěvujeme populárního Pepíka Buřta Brauna a na Rujaně Mařenu. Opouštíme Kačák a vydáváme se na Podkozí, kde si v osadním ,,Kvelbu"Ttramp Boys necháváme bagáž. Scházíme do osady Údolí oddechu, kde nám šerif Dandy vypráví o historii osady. Večer jsme opět v ,,Kvelbu", povídá se a zpívá. Když je zábava v nejlepším,vystupuje Dewi s návrhem, zda-li bychom se chtěli stát členy osady Tramp Boys? Potom odchází a nechává nás abychom se domluvili. Domluva netrvá dlouho. Ovlivněni zážitky dnešního dne a slávou osady Tramp Boys na trampském nebi jednohlasně souhlasíme s tím, aby osada Sitting Bull přešla pod osadu Tramp Boys! Vyvstává však otázka, co tomu řeknou ostatní hoši z osady, kteří zde nejsou? Nakonec sdělujeme Dewimu, svoje konečné rozhodnutí. Zda-li přejde do osady Tramp Boys celá naše osada slíbit nemůžeme, ale my zde přítomní jsme ochotní do T.O. Tramp Boys vstoupit a zda se tak rozhodnou i ostatní,oznámíme dodatečně!
Druhý den ještě pohovoříme s šerifem Ú.O. Dandym, na Lonne Staru navštívíme ,,trampskýho slavíka" Oldu Vrtišku. Dewi mu něco napíše a namaluje do osadní kroniky a vydáváme se na zpáteční cestu do Kladna.
V nohách máme čtyřicet kilometrů, ale s vandrem jsme spokojeni!
Šurry,Lepa,Ďuzna,Dědek,Ajťa a Očko. Na Hřebenkách noví Tramp boys.

Po návratu do Kladna svoláváme všechny kluky z osady a seznamujeme je s Dewiho návrhem. Rozhodnutí je takové: Do osady Tramp Boys odchází - Ďuzna, Dědek, Lepa, Šury, Ajťa, Očko a Šňůrka.

V osadě Sitting Bull zůstávají - Jardočka, Bury, Juraj, Mili Bobr, Šťágr a Gento. Později přijímají do osady Kodrce, Kraťase, Eifela a Kljůšu.
Osada Sitting Bull existuje dál!

Zápis do ,,utajené" kroniky, v roce 1969 spáchal kamarád Ďuzna, pozdější zástupce šerifa T.O. Tramp Boys
. Na Hřebenkách noví Tramp boys

PŘEKVAPENÍ

22. června 2012 v 7:56 | Dewi

Překvapení jsou různá. Dobrá i špatná! V loňském roce se usmálo štěstí a vyšla ta dobrá! A to díky starým kamarádům z Tram Boys, Krajánkovi a Ďuznovi, hned dvě. Ale abych vás zase tolik neotrávil, svým povídáním, tak o tom Ďuznovým až příště…!
V loňském roce jsme se opět zatoulali k Dědkovu mlýnu do povodí Kačáku, kam jsme tenkrát často jezdívali a kam nás občas i dnes zavanou vzpomínky na léta dávno minulá. A taky vzpomínka na kamaráda ,,Mařenu!"
Stáli jsme na volejbalovém hřišti Rujany. Zírali vzhůru na léta opuštěnou chatu kamaráda, do které často jezdila i naše parta Tramp Boys a který již řadu let není mezi námi.
,,Jsou tam otevřené okenice", podivila se Bobina. Zvědavost nám nedala.
V chatě nás přivítal a pozval dál velmi příjemný pán, který chatu koupil od současnýho majitele ,,Genta", bývalého člena osady Sitting Bull. ,,Tady má prý někde chatu Nudla Krajánek?", táži se. ,,Jasně, mám na něho číslo na mobil, tak mu zavolám a řeknu, že tady má návštěvu", projevil ochotu nový majitel.
Za chvíli se objevil Krajánek. ,,Něco jsem ti přines" a podává mi igelitku. ,,Na to ti neskočim,co je tam za blbost?" ptám se nedůvěřivě a prohlížím si tu tašku, ,,esli" se v ní něco nehýbá, abych neskočil na ,,špek, prostě na nějakej jeho fór, jak se říká! ,,Neboj!", povídá Krajánek. A tak šmátrám v tašce dál. Spadl mi kámen ze srdce! Nic mi nekouslo! ,,Hele Bobino, je tam nějakej hadr"!?
Z tašky vytahuji čtyřicet let pohřešovanou první stožárovou osadní vlajku Tramp Boys! Více jak čtyřicet let jsme o ní nikdo nevěděl a on jí měl Krajánek!
,,Hele Dewi, ty si jí zasloužíš víc než já, tak jsem ti jí přinesl" povídá Krajánek.

Tak dík Krajánku, udělal jsi mi radost!
Dewi
Burry,Dědek,Jardočka a Očko 1970

Country Kašna 28.6. 2012

21. června 2012 v 12:10 | WabiJoe a Jardočka

Mimoň v Čechách 17-19.8. 2012

18. června 2012 v 7:28 | WabiJoe a Jardočka
Hi, tady Helena, donedávna Maršálková a Ivan, pořád ještě Suchel .

Ahoj, můj milý rodinný příslušníku , zdravím i Tebe, můj příteli a kamaráde z nejbližších, :-) .
Jak víš, na jaře jsme do toho my dva práskli a vzali se .
Někteří nás znají oba, ale většina mých kamarádů důvěrně zná právě jen mě, a mojí drahou polovičku nikdy neviděla, natož aby byl čas prohodit víc než pár zdvořilostních vět. A to je škoda, protože mám toho nejlepšího parťáka, co lze získat :-) .

Pomalu většině z nás končí období, kdy se kamarádi z mládí scházejí na svatbách a kdy se za bujarého veselí a pitek dávají dohromady přátelé a rodiny nevěsty a ženicha.
Bohužel začíná spíš hnusná doba, kdy ze schránky taháme černě zarámovane pozvánky a pak už se s kámošem potkáte jen v úplně jiné obřadní síni.
A tomu, co to setkání spískal, už je na katafalku pod hromadou kytek všechno jedno, ať hrajeme, co hrajeme.
A protože, jako skoro ve všem - MY DVA VYČNÍVÁME / na výšku tedy ne :-) /, chceme se s Tebou vidět ještě za živa.

Ze zkušenosti víme, že v hospodě na Kladně nebo v Budějcích v jednom večeru se na sebe tak akorát koukáme a pro rambajz, kterému někteří z nás říkáme pyšně muzika, se nestihne nic probrat :-) .

Možnost mít na sebe trochu delší čas, dokud jsme tu a dokud nám to zpívá, chlastá a bujaří, nás / teda hlavně mě / přivedla na - možná
odvážné - řešení.
Co takhle to spojit a předhodit mého partnera smečce kamarádů v jednom termínu a na víc než jen jeden večer ?

A tak jsme si pro Vás, lidi, co pro nás hodně znamenají, rezervovali víkend 18.19. srpna 2012.
Budeme mít pro Tebe to nejvzácnější - Čas .
Pomalý a neuspěchaný, nejen na hraní, zpívání až do rána, ale i na ranní vyprošťovací pivo nebo zelňačku,
čas na sobotní potulování po nádherném okolí plném kopců a turistických cílů,
čas na pomalá blues ...... a na Vaše fotky a naše fotky ......
A jako nemalý dárek bychom rádi ziskali trochu Tvého času.

My / teda hlavně já / jsme dnes ráno demokraticky určili KDY se sejdeme.

O VÍKENDU 17.18.19.srpna 2012

Stejně demokraticky jsme určili KDE to bude .
Tady :

V účelovém zařizení sociálně právní fakulty Jihočeské Univerzity na jihu Čech , kousek od Budějovic , v malé vesničce HRADCE, pod vrcholem hory Kluk / 740 m.n.m./ a deset kiláků od Kletě , Vltavy , Holašovic ...
Máme domluvené laskavé přístřeší ve skromném, ale čistém objektu, kde je místnost na hraní, obrovská kuchyň na výrobu hromadného guláše, plac, kam půjde postavit sud piva, co zaplatí nevěsta a ženich, postele v chatičkách, pro neširákový lid, louku pro širáky a stany , ohniště na klobásy.
Pro nemotorizované - je to objekt dostupný i veřejnou dopravou , pro nemotorné - objekt je bezbarierový . Pro motorné - sjezd na louku je trochu příkřejší a kamenitý a vozidla jako je Masseratti budou drhnout pozlacenym podvozkem o jihoceske šutry. Pro všechny - vnitřní prostory jsou nekuřácké. Psi vítáni .

Teď vlastně máme už jen jeden problém, který můžeš vyřešit jen Ty :

Nejdůležitější otázka totiž zní : KOLIK NÁS BUDE ..........

A / Prosím piš co nejrychleji, pokud víš, že určitě nechcete přijet ani na
jeden večer.
B / Prosím piš co nejrychleji, když víš, že určitě přijedete.

Odpověď - B - je správně.

Ale jistota je kulomet a nějaký číslo přece jen potřebujeme .
Těšíme se na všechny už teď.

Helena a Ivan Suchel

Pište prosím Ivanovi na adresy:

nebo

nebo Helence na adresu:

Rudla Michálek 40 let.

16. června 2012 v 9:08 | Jardočka
Dnes si připomínáme smutné 40. výročí, kdy odešel na věčný vandr kamarád Rudla Michálek.
Byl to jeden ze zakladatelů kladenské trampské osady Stříbrné Údolí .
Známý Tramp a Muzikant tělem i duší. Kdo jste ho znali věnujte mu prosím aspoň malou vzpomínku nad dobovými fotografiemi v galerii " T.O. Stříbrné Údolí". http://vandrtorna.blog.cz/galerie/kamaradi/t-o-stribrne-udoli

79. narozeniny Zdeňka Paťara Velíška

15. června 2012 v 5:53 | WabiJoe a Jardočka
Stříbrné Údolí 2
Dnes u příležitosti nedožitých 79. narozenin Zdeňka Paťara Velíška zveřejňujeme jeho výpověď o vzniku a životě na trampské osadě Stříbrné Údolí 2.
Kde se na Staré řece něco dělo, tam jsme samozřejmé nemohli chybět. Nechali jsme si udělat domovenky, osady nás začaly zvát na své potlachy.
V roce 1959 se nám vrátil do osady Míra Žák, výborný hráč na mandolínu, kterého zavřeli za politické delikty. Tak do naší osady přišel poslední člen.
V té době jsme hodně jezdili na T.O. Kamarád Choceň.
T.O.Kamarád 1961
T. O. Sovy Praha, T.O. Údolí hříchů, na Okoř, Bílý Obláček Česká Třebová, Krkanku,to je nejkrásnější úsek Chrudimky, na Nežárku, Sázavu, do Ledečka a samozřejmě na Kačák, kde je spousta osad. T.S. Samotář Ota Kučera, Rujana, Údolí oddechu, Lone Star, Udolí děsu a tak to šlo po celá léta dál.
Potom však nastaly rodinné záležitosti a my se začali pomalu, ale jisté rozcházet. Já se však z rodinné krize vzpamatoval brzy a počal stavět chatu v údolí Berounky a kluci se opět dali do kupy a pomáhali, jak mohli. Rukou společnou jsme tak postavili osadní chatu, i když byla moje vlastní. Tam jsme pak začali opět jezdit až do doby, kdy jeden z kamarádů odešel na Šumavu - Mirek - Žid zemřel na následky vězení a tak jsem zůstal sám pouze se svou ženou a dcerou a s kamarádem Jardou, který má chatu nade mnou.
Na Šumavě vznikly nové osady, které nás často zvou na svoje akce. T.O. Blanice, T.O. Vápený kaňon -Pazour, T.O. Čikleros, Č.B. Smolaři.
Na Kladensku, pak T.O. Návrat, T.O. Staří vlci, T.O. Špatňáci, T.O. Albatros, T.O. Věrný tulák atd.
Jezdíme i na Ostravsko na T.O. Luňák Opava.
I když v dnešní době nejsme takoví, jak jsme bývali, tak si stejně rádi zajedeme mezi dobré a upřímné kamarády a držíme se zásady, o které se zpívá v jedné písni... "Kdo to nezná, ten to nepochopí".

Co já a moje osada považujeme za životní krédo? Je mít upřímné a dobré kamarády a žít životem takovým, který jsme si zvolili. Vše, co máme, o to se rádi rozdělíme s poctivým a upřímným kamarádem. Tak žijeme a chceme tak i dožít.
Závěrem této zpovědi o naší osadě, Vám Všem, poctivým kamarádům, kteří tyto řádky budou číst, přeji stale modrou oblohu a suchou stezku za poznáním naší tak krásné země.

Berounko, milenko v závoji bílém, v údolí milém stulená, k Tobě se vracím, když náruč je prázdná i když jsi pro mě vzdálená. Když slunce pozlatí vlnky Tvé, snad mě na březích svých nalezne. Berounko, milenko v závoji bílém, v údolí milém, které znám, zůstal jsem opuštěn ve světě širém, své srdce i lásku Ti dám.
Šerif osady Stříbrné údolí Zdeněk Velíšek - Paťár

na starou osadu,

i když mnohý z nás,

již není mlád …

Dne 8. června 2012 oslaví své 74 narozeniny, nejstarší ze zakládajících členů kladenské osady Tramp Boys kamarád BÁTOŽNÍK.
Ať ještě dlouho svítí tvá hvězda tak, jako na naší osadní vlajce!

To nejlepší Ti přejí kamarádi.

19. výroční oheň T.O.Supové

7. června 2012 v 18:54 | Jarka

Dostali jsme krásné fotky z 19. Potlachu T.O. Supové v Račicích nad Berounkou.